Marcin Chuć, Praktyka Lekarska AFYA

endokrynolog, nefrolog, specjalista chorób wewnętrznych

regulamin systemu EJRENE™

Regulamin systemu EJRENE™ – Praktyka Lekarska AFYA

wersja 2025.11.30.01

Użyte skróty

Bon
Zdematerializowana forma bonu rabatowego w postaci kodu QR (wydrukowanego lub elektronicznego), uprawniająca do skorzystania z rabatu kwotowego na zakup usług. Bonu nie można wymienić na ekwiwalent pieniężny lub rzeczowy ani użyć do opłacenia rezerwacji terminu wizyty.

AFYA albo Praktyka Lekarska AFYA
Marcin Chuć Praktyka Lekarska AFYA, zarejestrowana pod adresem: ul. Przyjaźni 6C/3, 53-030 Wrocław, NIP: 8842279975, REGON: 020349997, D&B D-U-N-S®: 427486034.

Dane osobowe
Informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”).

E-recepta
Rodzaj elektronicznej dokumentacji medycznej, o której mowa w art. 2 pkt 6 lit. a ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia.

E-skierowanie
Rodzaj elektronicznej dokumentacji medycznej, o której mowa w art. 2 pkt 6 lit. c ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia.

E-zwolnienie
Dokument elektroniczny stanowiący zaświadczenie lekarskie, o którym mowa w art. 54 i 55 ust. 1 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa.

ELYSYON™
System dostępu do wyników badań laboratoryjnych oraz innych usług diagnostycznych, udostępniany przez podmiot współpracujący z AFYA.

Link, hiperłącze lub łącze
Zbiór znaków umożliwiający dostęp do zawartości konkretnej strony internetowej lub określonego zasobu internetowego.

NFZ
Narodowy Fundusz Zdrowia.

MojaWizyta™
Strona internetowa (aplikacja) umożliwiająca wgląd do danych takich jak: godzina i data zarezerwowanej wizyty, miejsce umówionej wizyty, szacowane opóźnienie rozpoczęcia wizyty.

Możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna
Osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie takich identyfikatorów jak: imię i nazwisko, numer identyfikacyjny (PESEL), dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden lub kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej. Dane tej osoby są zbierane w ramach świadczonych wizyt oraz przekazywane do systemu e-zdrowie (P1), m.in. w zakresie niezbędnym do realizacji e-recept i e-skierowań, e-zwolnień oraz danych przekazywanych do NFZ. Dane te są również zapisywane w plikach cookies.

Opłata o czasie
Wniesienie opłaty za rezerwację terminu wizyty za pomocą systemu EJRENE™ w określonym przez ten system czasie, generowanym indywidualnie dla każdej opłaty na podstawie algorytmów zawartych w oprogramowaniu EJRENE™, obciążone dodatkowo prowizją operatora. AFYA może czasowo zadecydować o niedoliczaniu opłat prowizji operatora za wniesienie opłaty za rezerwację terminu wizyty. Maksymalna pobierana kwota nie jest wyższa niż całkowita kwota za najdroższą usługę.

Rezerwacja terminu wizyty
Zarezerwowanie terminu wizyty w określonym czasie dla możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej i opłacone o czasie (w przypadku otrzymania łącza do opłaty), czym zarządzają algorytmy systemu zarządzania wizytą.

PDF, PNG, JPG lub JPEG
Standardowe formaty danych komputerowych.

Prowizja operatora
Opłata pobierana przez operatora płatności za jej przetworzenie, niezależnie od strony płatności, którą obciąża.

SMS
Krótka wiadomość tekstowa wysyłana na numer telefonu komórkowego.

System ADAM™
System używany przez AFYA, integrujący systemy EJRENE™ i ELYSYON™, służący do automatycznej komunikacji pomiędzy AFYA a Pacjentami oraz podmiotami współpracującymi.

System EJRENE™
System używany przez AFYA do zarządzania wizytami, umożliwiający płatność za rezerwację terminów wizyty.

System zarządzania wizytą
Zautomatyzowany sposób prowadzenia kalendarza wizyt w Praktyce Lekarskiej AFYA, zintegrowany z obsługą manualną, poprzez telefon, internet lub inny dowolny sposób, obejmujący systemy EJRENE™, ADAM™ oraz ELYSYON™.

Wizyta
Każde zdarzenie medyczne, które prowadzi do badania przedmiotowego lub podmiotowego, albo do pobrania materiału do badań, przeprowadzone przez lekarza lub inny personel medyczny, zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem.

Wizyta ON-LINE
Szczególny typ wizyty prowadzony przez systemy teleinformatyczne (internet, telefon) z użyciem odpowiedniego oprogramowania; więcej informacji o wizycie ON-LINE.

WhatsApp
Aplikacja firmy Meta dostępna pod adresem WhatsApp.com.


Wstęp

Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie Praktyki Lekarskiej AFYA pod adresem: https://afya.pl/regulamin-systemu-ejrene. Może zostać również okazany w formie wydruku lub na ekranie, na prośbę Pacjenta, przed rozpoczęciem świadczenia usług przez AFYA.

W przypadku realizacji usług stacjonarnych lub zakupu usług stacjonarnie (w miejscu prowadzenia działalności AFYA) uznaje się, że Pacjent zapoznał się z niniejszym ogólnodostępnym Regulaminem, zna i akceptuje jego postanowienia. Jeżeli Pacjent nie zna treści tego Regulaminu, powinien zaznajomić się z jego treścią najpóźniej w chwili rozpoczęcia świadczenia usług przez AFYA lub przed zakupem usługi, jeżeli nie doszło jeszcze do jej realizacji. Jeżeli tego nie dokona, reklamacje oparte wyłącznie na twierdzeniu o nieznajomości Regulaminu mogą zostać oddalone.

W przypadku zakupu usługi on-line na stronach AFYA, Pacjent potwierdza znajomość niniejszego Regulaminu oraz fakt, że zna i akceptuje jego postanowienia, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu. Jeżeli korzysta z systemów automatycznych kalendarzy (takich jak Znany Lekarz, MyDr), gdzie nie wydzielono odpowiedniego pola formularza, uznaje się, że Pacjent zapoznał się z niniejszym ogólnodostępnym Regulaminem, zna i akceptuje jego postanowienia.

Osoba akceptująca niniejszy Regulamin wyraża zgodę na kontakt telefoniczny, SMS, e-mail lub WhatsApp wyłącznie w celu realizacji wizyty, przypomnień, potwierdzeń i informacji administracyjnych. Komunikacja marketingowa wymaga odrębnej zgody. Oświadcza ponadto, że zapoznała się z cennikiem wizyt, dostępnym pod adresem: https://afya.pl/cennik.

AFYA świadczy usługi wyłącznie na rzecz Pacjentów pełnoletnich. AFYA nie prowadzi wizyt dla osób nieletnich.

Czas liczony jest od godziny umówionej wizyty. Jeżeli Pacjent zmienia termin poza godzinami pracy rejestracji, czas przyjęcia powiadomienia liczony jest od pierwszej kolejnej godziny pracy rejestracji i od tego momentu obowiązują odpowiednie zasady dotyczące anulacji lub zmiany terminu. W każdym niestandardowym przypadku należy skutecznie skontaktować się z nami e-mailowo lub telefonicznie.

W przypadku sprzeczności z regulaminami zewnętrznych systemów rezerwacji stosuje się postanowienia niniejszego Regulaminu, o ile nie stoją w sprzeczności z przepisami prawa.


A. Informacje o Administratorze danych osobowych i informacja o przetwarzaniu danych osobowych

1. Główne informacje o Administratorze danych osobowych zostały zawarte w Polityce Prywatności.

2. Funkcjonowanie Praktyki Lekarskiej AFYA regulują między innymi przepisy ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. (z późniejszymi zmianami) o działalności leczniczej.

3. W celu prawidłowego prowadzenia działalności, AFYA prowadzi kalendarz zaplanowanych wizyt, w związku z czym przetwarza dane osobowe pacjentów. Przetwarzanie jest ograniczone do danych przewidzianych przez prawo, niezbędnych do prawidłowej identyfikacji pacjenta i kontaktu z nim: imienia, nazwiska, numeru PESEL, numeru i serii dokumentu tożsamości, numeru telefonu, ewentualnie adresu e-mail. Pozostałe dane, takie jak adres zamieszkania, wywiad chorobowy, rozpoznania kliniczne, sposób leczenia, przyjmowane leki itd., są wymagane do prawidłowego przeprowadzenia wizyty.

4. Podane dane osobowe mogą być również przetwarzane w ważnym interesie AFYA, ale nie są przekazywane innym podmiotom, za wyjątkiem podmiotów współpracujących, i tylko w niezbędnym, minimalnym zakresie oraz wyłącznie w celu realizacji powyższych potrzeb: tj. rejestracji wizyt przez podmioty zewnętrzne, realizacji świadczeń w ramach NFZ, dostarczenia wiadomości i listów przez operatora pocztowego, SMS, wiadomości WhatsApp, e-maili, płatności itp., oraz w celu rozpatrzenia ewentualnych reklamacji.

5. Dane przechowywane będą przez okres do 6 miesięcy, a następnie automatycznie niszczone, chyba że ich dłuższe przechowywanie, archiwizowanie i przekazywanie innym podmiotom wynika z innych obowiązków ustawowych lub interesu AFYA.


B. Realizacja wizyt

Pacjent wyraża chęć odbycia wizyty w Praktyce Lekarskiej AFYA poprzez aktywny kontakt telefoniczny z rejestracją, samodzielną wizytę w rejestracji lub rezerwację wizyty poprzez systemy zarządzania wizytą. W tym czasie pobierane są dane niezbędne do identyfikacji Pacjenta i przeprowadzenia wizyty oraz oferowany jest termin wizyty.

a) System EJRENE™ lub system ADAM™ na podstawie własnych algorytmów mogą wygenerować link do płatności za rezerwację terminu wizyty, zawierający określony termin płatności oraz kwotę rezerwacji. Pacjent otrzymuje link do płatności za rezerwację terminu wizyty poprzez SMS lub e-mail.

b) W przypadku nieopłacenia rezerwacji terminu wizyty w kwocie i czasie określonym w otrzymanej wiadomości (pkt. a), termin rezerwacji wizyty może zostać zwolniony. AFYA nie może zagwarantować, że taka wizyta się odbędzie, a w przypadku przybycia Pacjenta do AFYA na wizytę w danym terminie, pomimo braku rezerwacji wizyty, AFYA nie ponosi odpowiedzialności za takie zdarzenie.

c) Po prawidłowym opłaceniu rezerwacji (opłata o czasie) terminu wizyty Pacjent otrzymuje zwrotnie kod, który posłuży do pomniejszenia właściwej kwoty odpłatności za wizytę o kwotę opłaconą za jej rezerwację. Kod ten będzie wyświetlany na stronie https://afya.pl/ejrene/zaplac/ po spełnieniu warunków prawidłowego wypełnienia zamieszczonego formularza.

d) Opłata za rezerwację terminu wizyty nie podlega zwrotowi, ponieważ jest pobierana za zarezerwowanie indywidualnego czasu pracy personelu medycznego oraz przygotowanie zasobów niezbędnych do wizyty. Nie jest to przedpłata za usługę medyczną, lecz odrębna opłata za możliwość skorzystania z terminu wizyty. W przypadku istotnych powodów dotyczących Pacjenta wydawany jest bon, o czym mowa w punktach poniżej.

e) W terminie do 14 dni przed wizytą system EJRENE™ lub system ADAM™ mogą automatycznie nawiązać połączenie telefoniczne lub wysłać wiadomość (SMS, e-mail, WhatsApp) na zarejestrowany numer telefonu lub adres e-mail Pacjenta lub jego opiekuna, w celu przypomnienia o nadchodzącym terminie wizyty lub potwierdzenia stawienia się Pacjenta w danym terminie. Systemy mogą wymagać interakcji; w przypadku braku możliwości skontaktowania się z Pacjentem mimo co najmniej dwóch prób kontaktu (telefon/SMS/e-mail/WhatsApp), system może anulować rezerwację terminu wizyty. Każdorazowo system lub rejestracja podejmuje próbę kontaktu w odstępie co najmniej 15 minut.

f) W terminie do 14 dni przed wizytą z Pacjentem może kontaktować się rejestracja (przez telefon, e-mail, WhatsApp lub SMS) w celu uzupełnienia brakujących danych niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia wizyty. Odmowa podania danych jest równoznaczna z rezygnacją z rezerwacji terminu wizyty, a w przypadku wcześniejszego opłacenia tego terminu – bez prawa do zwrotu środków.

Pacjent powinien stawić się w rejestracji co najmniej 10 minut przed terminem zaplanowanej wizyty, aby mogła rozpocząć się o czasie. Znaczne spóźnienie Pacjenta, uniemożliwiające rozpoczęcie wizyty o czasie (co do zasady przekraczające kilka minut), może zostać uznane za brak stawienia się na wizytę. W każdej sytuacji indywidualnej decyzja podejmowana jest z uwzględnieniem specyfiki świadczeń medycznych oraz możliwości organizacyjnych danego dnia. W takim przypadku opłata za rezerwację terminu wizyty przepada, a zdeponowana kwota zostaje wprowadzona do systemu fiskalnego jako „opłata za rezerwację wizyty” i wystawiony zostaje paragon fiskalny. W przypadku braku wcześniejszej informacji na temat NIP dla podmiotu, paragon zostanie wystawiony na osobę fizyczną. Tak wystawiony paragon pozostaje do odbioru przez 1 miesiąc w siedzibie AFYA lub, zgodnie z cennikiem, zostanie przesłany na wskazany adres. Po okresie karencji wynoszącym 1 miesiąc od daty wystawienia paragon zostaje zniszczony.

Za niestawienie się Pacjenta na wizytę rozumie się ponadto:

a) w przypadku wizyty stacjonarnej: Pacjent przybył do rejestracji co najmniej 10 minut przed terminem planowanej wizyty, ale nie pojawił się w gabinecie o czasie lub zrezygnował z wizyty przed jej rozpoczęciem.

b) odwołanie rejestracji wizyty w terminie krótszym niż 96 godzin przed godziną wizyty, bez istotnego powodu (jak poniżej).

c) w przypadku wizyty ON-LINE: dwukrotne (w odstępie 15 minut) odrzucenie połączenia telefonicznego, podanie błędnego numeru telefonu do połączeń lub brak abonenta w zasięgu sieci w ciągu +/- 15 minut od sugerowanego terminu wizyty (w tym włączenie się poczty głosowej), lub dwukrotny (w odstępie co najmniej 15 minut) brak możliwości nawiązania skutecznej komunikacji drogą e-mail (tj. wiadomość niedostarczona – odrzucona), lub brak odpowiedzi (telefonicznej, e-mailowej) ze strony Pacjenta.

d) brak przygotowanego do wglądu aktualnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem przy rozpoczęciu wizyty stacjonarnej (dowód osobisty, paszport, prawo jazdy lub aktywna aplikacja mObywatel).

e) brak przesłania co najmniej 24 godziny przed godziną planowaną wizytą ON-LINE prawidłowo wypełnionej ankiety internetowej, która powinna zawierać załączone czytelne, aktualne, poprawne zdjęcia/skany/PDF dokumentu tożsamości (przy pierwszej wizycie w AFYA) oraz wyników badań dodatkowych (na tych dokumentach musi widnieć: imię, nazwisko Pacjenta, ewentualnie PESEL, data wykonania badania).

f) brak przygotowania merytorycznego Pacjenta do wizyty (Pacjent zobligowany jest do zapoznania się z dokumentami dotyczącymi przygotowania do wizyty stacjonarnej lub on-line).

g) brak zastosowania się do aktualnych wymogów bezpieczeństwa (jak np. w czasie pandemii COVID-19).

h) zmiana terminu wizyty przez Pacjenta (np. przez portal Znany Lekarz, wtyczkę MyDr) w czasie krótszym niż 96 godzin przed zaplanowanym terminem wizyty, pomimo prawidłowo wniesionej opłaty za rezerwację terminu wizyty. W przypadku, gdy Pacjent przełoży wizytę za pośrednictwem portalu Znany Lekarz lub MyDr poza godzinami pracy rejestracji, czas liczony jest od pierwszej godziny pracy rejestracji. Jeżeli Pacjent próbuje skorzystać z sytuacji nagłych (istotnych powodów), wymagane jest natychmiastowe przesłanie dokumentacji medycznej e-mailem do rejestracji; brak jej przesłania i kontaktu z rejestracją od razu skutkuje wydaniem paragonu za rezerwację terminu wizyty.

Za wizyty pobierane jest wynagrodzenie zgodnie z cennikiem, o którym mowa we wstępie. Przy opłacie odliczana jest kwota wniesiona w przypadku opłaty za rezerwację terminu wizyty, po okazaniu kodu uprawniającego do takiego odliczenia.

Sytuacje szczególne (Istotne powody)

A. DOTYCZĄCE PACJENTA:
W sytuacjach losowych, które zostały udokumentowane i dotyczą bezpośrednio Pacjenta, jak: nagłe zachorowanie (udokumentowane ZLA), wizyta w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym, pobyt w szpitalu (udokumentowane kartą wypisową), kolizja albo kontrola drogowa (udokumentowane notatką służb), zalanie mieszkania Pacjenta (udokumentowane zgłoszeniem do ubezpieczyciela lub podobnym dokumentem), pożar dobytku Pacjenta (udokumentowane zgłoszeniem do ubezpieczyciela lub podobnym dokumentem), udział w pochówku osoby najbliższej, kwarantanna obowiązkowa Pacjenta (udokumentowana stosownymi dokumentami), obowiązek stawienia się w sądzie (udokumentowane wezwaniem) – wydawany jest bon o wartości kwoty wniesionej za rezerwację terminu wizyty, na usługi własne, o terminie ważności realizacji tych usług do 90 dni. W przypadkach, w których wydawany jest bon, Pacjent może wykorzystać go na usługi własne AFYA w terminie jego ważności. Bon stanowi formę rozliczenia za świadczenia medyczne, w odniesieniu do których ustawowe prawo odstąpienia od umowy nie ma zastosowania (art. 38 ustawy o prawach konsumenta). Warunkiem koniecznym jest, że Pacjent powinien przedstawić taką informację najpóźniej do rozpoczęcia pracy w pierwszym dniu roboczym po zamknięciu rejestracji, ale nie później niż 12 godzin przed wizytą, w sposób skuteczny, poprzez wysłanie e-maila wraz z załączonym dokumentem na adres rejestracji AFYA, który dostępny jest na podstronie kontakt.

Korki drogowe, trudności z zaparkowaniem, spóźnienie się tramwaju, autobusu, zaspanie, brak wykonania wyników badań, brak dokumentu tożsamości do wglądu i inne niewymienione – nie uznaje się za sytuacje szczególne.

B. DOTYCZĄCE PERSONELU (LEKARZA):
W przypadku odwołania wizyty w dowolnym czasie przed jej terminem przez personel świadczący usługę (np. problemy z dojazdem do gabinetu, choroba, zdarzenia losowe, obowiązkowa kwarantanna itp.), kwota za rezerwację wizyty jest zwracana (bez odsetek wynikających z okresu przechowywania kwoty za rezerwację wizyty). AFYA może również wydać na tę kwotę bon z terminem realizacji usług własnych do 90 dni lub zaproponować rejestrację w innym dostępnym terminie, jeżeli jest to możliwe.

W przypadku, gdy Pacjent zamówi wizytę niezgodną z oferowanym w danym czasie typem wizyty, lekarz może odmówić realizacji takiej wizyty bez wyjaśnień i bez możliwości zwrotu kwoty przedpłaty za taką wizytę.

Jeżeli z przyczyn niezależnych dojdzie jedynie do opóźnienia rozpoczęcia wizyty (nawet powyżej 45 min), taką sytuację traktuje się jako niezawinioną ze strony lekarza i nie będzie to podstawą do roszczenia o zwrot opłaty za rezerwację terminu wizyty lub kosztów wizyty.

Generowanie bonu w wymienionych sytuacjach szczególnych trwa do 30 dni roboczych. Bon zostanie dostarczony w wersji elektronicznej (e-mail/SMS) lub, na życzenie i zgodnie z cennikiem, kurierem. W każdej innej, nietypowej sytuacji prosimy o skuteczny kontakt e-mailowy lub telefoniczny z AFYA z opisaniem sytuacji w celu jej rozpatrzenia.


C. Zakup badań diagnostycznych, laboratoryjnych, bonów podarunkowych

Skierowania na zakupione badania diagnostyczne (TK, MRI, USG) do wykonania w podmiotach zewnętrznych ważne są 30 dni. Jeżeli Pacjent nie dokona rejestracji (nie umówi się) na dane badanie w tym terminie, ważność takiego skierowania wygasa, a zapłacone środki nie podlegają zwrotowi.

W przypadku rezygnacji z zakupionego badania diagnostycznego (TK, MRI, USG) do wykonania w podmiotach zewnętrznych, w terminie do 30 dni od daty zakupu, Praktyka Lekarska AFYA nie zwraca wpłaconej kwoty. Wydawany jest bon na usługi własne o równowartości kwoty wydanej na dane badanie, z terminem ważności 90 dni. Celem uzyskania bonu niezbędne jest zwrócenie oryginalnego paragonu oraz skierowania na badanie.

Skierowania na zakupione badania laboratoryjne do wykonania w podmiocie współpracującym (laboratorium wskazanym przez AFYA) ważne są 90 dni. Jeżeli Pacjent nie wykona umówionych badań w terminie do 90 dni od daty ich zakupu, ważność skierowania wygasa, a zapłacone środki nie podlegają zwrotowi.

W przypadku rezygnacji Pacjenta z zakupionych badań laboratoryjnych, diagnostycznych lub innych usług przed ich wykonaniem (do 90 dni od daty zakupu), Pacjent powinien zwrócić skierowanie otrzymane od AFYA oraz paragon potwierdzający opłatę za wymienione badania. W zamian wydawany jest bon na usługi własne o wartości wpłaconej kwoty i ważności 90 dni. W przypadkach, w których wydawany jest bon, Pacjent może wykorzystać go na usługi własne AFYA w terminie jego ważności. Bon stanowi formę rozliczenia za świadczenia medyczne, w odniesieniu do których ustawowe prawo odstąpienia od umowy nie ma zastosowania (art. 38 ustawy o prawach konsumenta).